Bellen

Algemene verkoopvoorwaarden

De algemene verkoopvoorwaarden bepalen het juridisch kader waarbinnen alle reserveringen plaatsvinden. Lees ze zorgvuldig door.


Kunst. 1. Identificatie, definities en reikwijdte van de algemene leveringsvoorwaarden

1.1. Identificatie van de dienstverlener

LE CLOS DES HAIES is een accommodatie beheerd door de heer DUHAIN Jean-Pierre, gevestigd in België, te SILENRIEUX, Rue Chemin des Mines, 22
is telefonisch bereikbaar op +32465209563 en per e-mail op closdeshaies@gmail.com

1.2. Definities
Wij verstaan onder:
""Klant"": de klant die een dienst reserveert die door de Aanbieder op de Website aan hem ter beschikking wordt gesteld;
""Algemene Voorwaarden"": deze algemene leveringsvoorwaarden;
""Reservering"": het contract dat de dienstverlener aan het einde van de reserveringsprocedure aan de Klant bindt, met inbegrip van de Algemene Voorwaarden en de specifieke voorwaarden voor toegang tot de accommodatie;
""dienstverlener"": de natuurlijke of rechtspersoon (of diens vertegenwoordiger) die eigenaar is van de accommodatie die via de Marktplaats aan de Klant ter beschikking wordt gesteld
""dienst"": accommodatie en/of activiteiten die door de dienstverlener ter beschikking worden gesteld en door de klant kunnen worden geboekt.

Toepassingsgebied

De Algemene Voorwaarden regelen de contractuele relaties die de dienstverlener aangaat met de Klant. Ze vormen een essentieel onderdeel van het contract. Van deze voorwaarden kan derhalve alleen worden afgeweken indien de dienstverlener hiermee vooraf schriftelijk heeft ingestemd. De Klant kan derhalve op geen enkele wijze aanspraak maken op de toepassing van zijn eventuele algemene voorwaarden, welke deze ook mogen zijn. Indien de Klant wenst af te wijken van de Algemene Voorwaarden, dient hij dit uitdrukkelijk en voorafgaand aan het sluiten van de Overeenkomst aan te vragen. In dat geval blijven de Algemene Voorwaarden echter aanvullend van toepassing.

Kunst. 2. Doel en aanvaarding van de Algemene Voorwaarden

2.1. Voorwerp
De dienstverlener levert diensten aan de klant. Zij verzorgt het beheer van de reserveringen en ontvangt in ruil daarvoor betaling voor haar diensten en voorzieningen.

2.2. Aanvaarding
Elke reservering door de klant veronderstelt dat hij de algemene voorwaarden heeft gelezen en uitdrukkelijk heeft aanvaard, zelfs indien hij deze voorwaarden niet met de hand heeft ondertekend.
De Klant en de dienstverlener komen overeen dat de bevestiging van de reservering door de Klant definitief is, wanneer hij op de knop ""Ik accepteer de voorwaarden…"" klikt. Hij verklaart hiermee kennis te hebben genomen van de algemene leveringsvoorwaarden en de bijzondere voorwaarden en deze te hebben aanvaard. Hij bevestigt zijn reservering en betaalt. Dit is een elektronische handtekening die tussen partijen dezelfde waarde heeft als een handgeschreven handtekening. Deze elektronische handtekening geeft dus enerzijds uitdrukking aan de instemming van de klant met het aanbod van de dienstverlener en anderzijds aan zijn aanvaarding van de algemene voorwaarden.

Kunst. 3. Informatieplicht van de klant en gebruik van het gehuurde goed

De klant is verplicht om correcte, volledige en actuele gegevens te verstrekken, met name, maar niet beperkt tot, de samenstelling van de groep deelnemers aan het verblijf (minderjarigen, dieren, enz.) en de reden voor het verblijf. De klant is verantwoordelijk voor alle gevolgen, waaronder financiële gevolgen, die voortvloeien uit de onjuiste, onvolledige en/of verouderde informatie die hij/zij heeft verstrekt.

De klant gebruikt het gehuurde overeenkomstig de bestemming en als een goed huisvader. Het is noodzakelijk om de maximaal toegestane capaciteit te respecteren. Elke inbreuk op deze clausule kan leiden tot onmiddellijke beëindiging van het contract, op kosten van de klant, waarbij het huurbedrag definitief verworven blijft door de dienstverlener.

3.1. Minderjarigen
De dienstverlener zal onder geen beding een contract aangaan met een persoon jonger dan 18 jaar. Reserveringen gemaakt door personen jonger dan 18 jaar worden als onbestaand beschouwd, zonder dat de klant aanspraak kan maken op enige schadevergoeding. De klant is verplicht de dienstverlener schadeloos te stellen voor alle directe en indirecte gevolgen die voortvloeien uit het feit dat hij bij het maken van de reservering een onjuiste geboortedatum heeft ingevoerd.

3.2. Dieren
Huisdieren die de klant meeneemt, dienen bij de toelating te worden gemeld.

3.3 Groepen
De dienstverlener behoudt zich het recht voor om een boeking, met name een groepsboeking, zonder opgaaf van redenen of in verband met een feestelijke gebeurtenis te weigeren of aan dergelijke boekingen speciale voorwaarden te stellen.

3.4. Respect voor de buurt en het milieu
De klant verbindt zich ertoe zich op een respectvolle manier te gedragen ten opzichte van de bewoners en het milieu in het algemeen: fauna, flora, diverse uitrustingen, enz.

De klant stemt ermee in om geen voertuigen te parkeren op plaatsen die niet voor dit doel zijn bedoeld (gazon, tuin, enz.). Hij verbindt zich er eveneens toe geen tijdelijke huisvesting te plaatsen, zoals een tent, stacaravan, etc.

3.5 Sancties
Indien de Klant de in artikel 3 genoemde verplichtingen niet nakomt, kan de dienstverlener de toegang tot de accommodatie weigeren.
Tevens heeft hij het recht om de Overeenkomst tijdens het verblijf te beëindigen, indien hij kennis krijgt van onrechtmatig of niet-conform gebruik van de accommodatie of van gedrag van de klant of een persoon of dier waarvoor hij zorgt, dat hinder of overlast veroorzaakt of kan veroorzaken, zodanig dat het goede verloop van het verblijf in gevaar komt.

Kunst. 4. Totale prijs van het verblijf

4.1. De totale prijs van het verblijf bestaat uit:
- de prijs voor het bezetten van de accommodatie,vermeld op de op de Website gepubliceerde presentatiepagina van de accommodatie, voor de geselecteerde periode en rekening houdend met het aantal aangemelde deelnemers;
- premies voor verzekeringen die de Klant eventueel tijdens de reservering van het verblijf heeft afgesloten.
- verplichte toeslagen/toeslagen,
- optionele kosten/supplementen gekozen door de klant
- Eventuele toeristenbelasting

Tenzij anders vermeld, zijn alle prijzen inclusief BTW, voor zover deze belasting van toepassing is.

Nadat de klant zijn reservering heeft gemaakt, kan hij niet langer profiteren van prijsverlagingen of promotieaanbiedingen.

De dienstverlener kan de sleuteloverdracht weigeren indien de totale prijs van het verblijf niet is betaald, uiterlijk op de dag van aankomst.

4.2. Verplichte en optionele kosten
Tenzij anders overeengekomen, worden de schoonmaakkosten, energie- en communicatiepakketten, belastingen en kosten in verband met de levering van aanvullende diensten door de klant bij aankomst aan de dienstverlener betaald.


4.3. Let op – Inventaris *
Tenzij anders overeengekomen, wordt bij aankomst een door de dienstverlener vastgestelde borg van 150 euro gevraagd als waarborgsom. Eventuele breuk of schade wordt van de borg afgetrokken, evenals de schoonmaakkosten indien de gehuurde woning niet in goede staat is achtergelaten. De restitutie vindt uiterlijk vijftien dagen na vertrek plaats, na aftrek van eventuele schade, op vertoon van offertes en facturen. Aan het begin en einde van het verblijf maakt de eigenaar een inventaris van de accommodatie op. Deze inventarislijst moet door beide partijen worden ondertekend om de staat van het gehuurde goed en de uitrusting ervan aan te tonen.
De klant stemt er uitdrukkelijk mee in dat de aanbetaling pas wordt terugbetaald wanneer er tussen de klant en de dienstverlener overeenstemming is bereikt over de verdeling van de in het vorige lid bedoelde kosten en lasten of, bij gebreke van overeenstemming, wanneer er een onherroepelijke rechterlijke uitspraak met kracht van gewijsde is gewezen.

* Dit artikel is optioneel en kan enkel betrekking hebben op de verhuur van gîtes en gemeubileerde accommodaties.


4.4. Toeristenbelasting
Tenzij anders bepaald, dient de toeristenbelasting, ongeacht of deze in de prijs is inbegrepen of niet, indien van toepassing in de gemeente, ter plaatse aan de dienstverlener te worden betaald.

Kunst. 5. Betalingsvoorwaarden en aanbetaling

Voor alle reserveringen is het noodzakelijk dat het volledige bedrag voor het verblijf betaald is.

Na uw reservering en onmiddellijke betaling van de aanbetaling of het totale bedrag van het verblijf, stuurt de dienstverlener u een reserveringsbevestiging waarin het bedrag van het eventuele resterende bedrag wordt vermeld.

De bij reservering betaalde aanbetaling wordt onder geen beding terugbetaald.

Kunst. 6. Annulerings-/vroegtijdige vertrekkosten – annuleringsverzekering

Bij annulering van een reservering worden annuleringskosten in rekening gebracht.
Bij annulering minimaal 30 dagen voor de geplande aankomstdatum bedragen deze kosten 30% van het totale bedrag (Aanbetaling). Bij annulering minder dan 30 dagen voor de geplande aankomstdatum is de klant verplicht het volledige bedrag te betalen.


Het voortijdig vertrek van de klant, ongeacht de reden, brengt geen enkele terugbetaling – zelfs niet gedeeltelijk – van de prijs van het verblijf met zich mee.

De klant kan zich tegen deze risico's verzekeren door een annuleringsverzekering af te sluiten.

Kunst. 7. Aansprakelijkheid - Verzekering

De cliënt gebruikt het pand als een goed vader. Hij is verantwoordelijk voor het gehuurde goed, de uitrusting ervan en het terrein dat hem ter beschikking wordt gesteld.
Hij vergoedt alle door de dienstverlener gemaakte kosten en verplicht zich eventuele schade te melden. Wanneer hij accommodatie verstrekt, is hij wettelijk verplicht deze in dezelfde staat terug te geven als waarin hij deze heeft ontvangen.
Daarom verbindt hij zich ertoe zijn burgerlijke aansprakelijkheid te dekken in geval van brand, diefstal, waterschade, zowel voor huurrisico's als voor verhuurde meubels, alsook voor vorderingen van buren.


Kunst. 8. Te late betaling

Voor elk bedrag dat de klant verschuldigd is en dat 10 dagen na de vervaldatum niet is betaald, wordt van rechtswege en zonder ingebrekestelling een rente van 1% per maand aangerekend ten gunste van de dienstverlener vanaf de vervaldatum. De rente voor een begonnen maand wordt berekend over de gehele maand.

Kunst. 9. Solidariteit

De verplichtingen uit het contract zijn ondeelbaar en hoofdelijk jegens de klant, zijn erfgenamen of zijn rechtverkrijgenden, in welke hoedanigheid dan ook.

Kunst. 10. Geschillen

Geschillen of betwistingen die niet in der minne kunnen worden opgelost, worden voorgelegd aan de rechtbanken van het gerechtelijk arrondissement waar het onroerend goed zich bevindt.